Gençlere AB’den dijital dönüşüm desteği

DIGI-YOUTH 2.0 Projesi, Avrupa Birliği tarafından desteklenen bir projedir ve bu projenin bir paydaşı da Yaşar Üniversitesi’dir. Bu proje kapsamında, gençler dijital interaktif uygulama ve araçlarla tanışarak 25 adet oyun senaryosu tasarlamışlardır. Projenin bir diğer önemli özelliği ise, 5 farklı dilde internet ortamında oluşturulan DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı’dır. Bu alanda gençlik çalışanları dünyanın her yerinden meslektaşlarıyla fikir, bilgi ve deneyim paylaşımında bulunabilirler.

DIGI-YOUTH Projesi, Türkiye’den Yaşar Üniversitesi’nin yanı sıra Yunanistan, Slovakya, Slovenya ve Bulgaristan’dan da farklı üniversitelerin paydaşıdır. Projeden önce gerçekleştirilen DIGI-YOUTH Projesi başarıyla tamamlanmıştır. Bunun üzerine Yaşar Üniversitesi, Avrupa Birliği’nin desteğiyle gerçekleştirilen DIGI-YOUTH 2.0 Projesi kapsamında “Dijital Gençlik Çalışmalarının Geleceğini Birlikte Şekillendirelim” etkinliğine ev sahipliği yapmıştır. Bu etkinlikte, gençlerin dijital becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak yenilikçi uygulamalar ve araçlar tanıtılmıştır. Katılımcılar da bu etkinlik sayesinde dijital kütüphanelerden simülasyon oyunlarına kadar pek çok interaktif uygulamayı deneyimleme fırsatı bulmuşlardır.

Bu proje, gençlere dijital dönüşümü hem yerel hem de uluslararası alanda aktarmayı ve bu alanda geliştirmeyi hedeflemektedir. Proje kapsamında gençlerin dijital öğrenme süreçlerine entegre edilerek daha donanımlı ve hazırlıklı olmalarını sağlayacak dijital eğitim platformları, mentorluk programları ve simülasyon oyun tasarımı uygulamaları geliştirilmiştir.

Projede üretilen en önemli çıktı “DIGI-YOUTH Simülasyon Oyunu”dur. Beş farklı ülkeden gençlik çalışanlarının deneyimini yansıtarak tasarlanan bu oyun, 25 farklı senaryoya sahiptir. Bu sayede gençler, sıklıkla karşılaştıkları durumlara karşı simülasyon oyunu sayesinde hazırlıklı olabilirler. Ayrıca simülasyon tasarlayıcı araç sayesinde gençlere kendi oyunlarını tasarlamaları için bir fırsat sunulmuştur.

Tüm bu araçlar ve uygulamalar, proje kapsamında oluşturulan DIGI-YOUTH Ortak Çalışma Alanı’nda (digi-youth.com) toplanmıştır. Bu alan Türkçe, İngilizce, Slovence, Yunanca ve Bulgarca dillerinde hazırlanmıştır. Bu ortak çalışma alanı sayesinde gençlik çalışanları Avrupa ve dünya genelindeki meslektaşlarıyla iletişime geçebilecekleri bir platforma sahip olmuşlardır. Bu platform aynı zamanda fikir, bilgi, deneyim ve etkinlik paylaşımı için interaktif bir alan olarak tasarlanmıştır. Ayrıca bu alanda dijital gençlik çalışmaları ve dijital medya kullanılarak gerçekleştirilen projelerden oluşan bir İyi Uygulama Örnekleri Haritası da bulunmaktadır.

DIGI-YOUTH Projesi’nin koordinatörlüğünü yapan Yaşar Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Efthymia Staiou, proje ile ilgili olarak dijitalleşme ve oyunlaştırma konularının gençlik çalışmalarında da önemli bir yere sahip olduğunu belirtmiştir. Gençlik çalışmalarının geleneksel yöntemlerinin yanı sıra dijitalleşmeye de ayak uydurarak daha geniş kitlelere ulaşabileceklerini göstermek istediklerini vurgulamıştır. Proje, pandemi öncesinde başlayan bir çalışmanın bugün bu noktaya ulaşmasının mutluluk verici olduğunu ifade etmiştir. Gençlerin güçlenmesi ve gelişmesi için atılan her adımın geleceğe fayda sağlayacağına inanılmaktadır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*